Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Popularizace vybraných témat psychologie prostřednictvím komiksu
HORNOVÁ, Eliška
Cílem diplomové práce je deskripce, analýza a ověření možností využití moderní výukové metody - komiksu ve výuce psychologie na střední škole. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části jsou zpracovány základní poznatky vztahující se k výukovým metodám s akcentem na výukový komiks. Taktéž se práce zaměřuje na komunikaci skrze komiks a akcentuje to, že se výzkum odehrává na dvou středních školách. Dále je řešena tvorba komiksu. Část praktická zkoumá možnosti a limity užití komiksu ve výuce psychologie na střední škole s přihlédnutím ke všem stěžejním proměnným, které tuto výuku ovlivňují.
Propagace studia programu Ochrana obyvatelstva na Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích
FIŠEROVÁ, Simona
Teoretická část zahrnuje popis vzdělávací soustavy v České republice podle zákona č. 317/2008 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání, ve znění dalších předpisů a zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách, ve znění dalších předpisů. Dále zahrnuje výčet všech vyšších odborných škol a vysokých škol, které mají akreditované příbuzné obory k oboru Ochrana obyvatelstva se zaměřením na CBRNE, který je vyučován na Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích. Konec teoretické části se věnuje obecné propagaci a jednotlivým formám propagace. Vzdělávací soustava se podle zákona 317/2008 Sb. dělí na předškolní vzdělávání, základní vzdělávání, středoškolské vzdělávání, vzdělávání v konzervatoři a vyšší odborné vzdělávání. Zákon č. 111/1998 Sb. se zabývá studiem na vysokých školách. Dále se v práci zabývám podobnými obory na všech vyšších odborných školách a vysokých školách v České republice. Studium jsem rozdělila na vyšší odborné školy a bakalářské, magisterské a doktorské studium. Studium na vyšších odborných školách v programu Ochrana obyvatelstva otevírá pouze jedna vyšší odborná škola, a to v jednom studijním oboru. Bakalářské studium Ochrana obyvatelstva či podobný program otevírají na jedenácti vysokých školách, na nichž se dohromady vyučuje šestnáct studijních oborů. Magisterské studium v programu Ochrana obyvatelstva otevírají na šesti vysokých školách, a to celkem 9 studijních oborů. Doktorské studium otevírá pět vysokých škol, a to v devíti studijních oborech. V poslední části se věnuji obecné propagaci. Propagace slouží k motivaci určité skupiny osob nebo všech lidí. Pomocí propagace dochází k předávání informací, rozšíření znalostí obyvatelstva a zvýšení známosti značky či určité firmy. Propagace může probíhat pomocí reklamy, ať už v médiích, pomocí tištěné reklamy, televize či rozhlasem. Média členíme na masová a specifická. Mezi masová spadají rádia, televize, internet, kina, časopisy a rozhlas. Pod specifické patří billboardy, dopravní prostředky, výkladní skříně, obaly, ohrady sportovišť, e-mailing a reklamní předměty. Cílem bakalářské práce bylo navrhnout vhodné metody propagace studia programu Ochrana obyvatelstva na Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích. Výzkumná otázka zněla: Jaká je propagace studia a prezentace programu Ochrana obyvatelstva na Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích? Za tímto účelem bylo realizováno dotazníkové šetření na vybraných středních školách v Jihočeském kraji. Pro toto zhodnocení byl vytvořen dotazník určený studen-tům středních škol, který byl rozdělen do dvou bloků. Blok I. obsahoval 10 otázek a Blok II. byl tvořen 13 otázkami. Blok I. se týkal: zájmu středoškoláků o studium na vysoké škole a vyšší odborné škole; možností jejich dalšího studia; kritérií, která jsou stěžejní při výběru studijního oboru; obav spojených s výběrem vysoké školy či vyšší odborné školy; výše školného na vysoké a vyšší odborné škole a získávání informací o studiu. Blok II. je zaměřen na: propagaci studijního programu Ochrana obyvatelstva na Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích; zájem studentů o tento obor; propagační akce pořádané Zdravotně sociální fakultou Jihočeské univerzity či Katedrou radiologie, toxikologie a ochrany obyvatelstva; preferovaný druh a formu propagačních materiálů a hodnocení důležitosti studijního oboru.
Odměny a tresty ve výchově
JAŠKOVÁ, Eva
ABSTRAKT Tato bakalářská práce s názvem ?Odměny a tresty ve výchově? popisuje frekvenci využití určitých odměn a trestů ve výchovném procesu žáků. Cílem bakalářské práce je porovnání pohledu na užívání určitých druhů odměn a trestů ve výchovném procesu žáků na vybrané škole. Teoretická část je zaměřena na charakteristiku metod v procesu hodnocení chování žáků, byly popsány odměny a tresty z pohledu pedagogického i psychologického. Praktická část je zaměřena na provedení výzkumného šetření, které se zabývá informovaností pedagogů, rodičů a žáků o užívání odměn a trestů na vybrané škole. Podle získaných výsledků a dat lze konstatovat, že odměny jsou u všech skupin preferovány před tresty.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.